Handleiding voor de leerkracht
Het beste resultaat wordt verkregen door de opdrachten vooraf te laten gaan door een korte aanbieding van het onderwerp.
Deze groepslessen duren hooguit 15 minuten en dienen om de kinderen enthousiast te maken. Daarnaast wordt er ingegaan op het doel van de opdracht.
Daarna kunnen de kinderen zelfstandig of in tweetallen met de website aan de slag. Eerst verkennen ze het onderwerp door alles te lezen en overal op te klikken. Bij sommige onderwerpen zitten oefeningen om vaardigheden te oefenen.
Door gebruik te maken van de spellingchecker wordt spelling meteen gecontroleerd. Ook kunnen kinderen verkeerde zinsconstructies makkelijker verbeteren.
Het is leuk om de uitgetypte verhalen per onderwerp te bundelen, zodat de kinderen de verhalen van elkaar kunnen lezen.
Overzicht van de opdrachten en de leerstof.
Onderwerpen | Wat wordt er geoefend | doelgroep |
sprookjes |
|
groep 5 - 6 |
fabels |
|
groep 5 - 6 |
griezelverhalen |
|
groep 7 - 8 |
vriendschap |
|
groep 7 - 8 |
science fiction (nog in ontwikkeling) |
|
groep 7 - 8 |
detective
|
|
groep 7 - 8 |
broodje aap |
|
groep 7 - 8 |